اخبار اقتصادی

قیمت خودرو لاماری در بورس کالا نیمه دوم سال ۱۴۰۱

به گزارش دیلی اکسچنج؛ قیمت خودرو لاماری در بورس کالا اعلام شده است. این خودرو با با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

البته لازم به ذکر است که به دو دلیل این لزوما به معنای آن نیست که خریداران در بورس می‌توانند این خودرو را به این قیمت بخرند.

اولا سازوکار معاملات بورس کالا بر مبنای عرضه و تقاضا است و به میزانی که تقاضا برای این خودرو بیش از تعداد عرضه باشد، انتظار می‌رود خریداران برای خرید آن در قیمت‌های بالاتر از قیمت پایه رقابت کنند.

ثانیا، باید هزینه‌های جانبی خرید خودرو را نیز در نظر گرفت. بزرگترین بخش این هزینه مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی است که بر مبنای قیمت نهایی معامله مشخص می‌شود.

سایر هزینه‌ها اما کوچکتر و ثابت هستند. این هزینه‌های دیگر جمعاً به مبلغ ۲۴۷ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۶۵ ریال برای بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض شهرداری است.

ثبت سفارش برای این خودرو در بورس کالا حداکثر تا قیمت یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان منطقی است. البته در این صورت هزینه کل برابر با قیمت صفر این خودرو در بازار می‌شود.

با این تفاوت که خودروی عرضه شده در بورس تحویل ۴۰ روزه دارد. با این حال سفارش گذاشتن در مبالغ کمتر از رقم فوق می‌تواند منطقی باشد.

باید در نظر داشت که با توجه به ۴۰ روزه بودن تحویل خودروها، هزینه خواب پول چندان چشمگیر نیست.

لاماری ایما اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت ۹۸۹ میلیون تومان به بازار آمد و دو مرحله با این قیمت پیش‌فروش شد. اما در سری سوم و چهارم پیش فروش لاماری ایما، قیمت کارخانه آن با افزایش ۱۰۵ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان رسید. موعد تحویل خودروهای فروخته شده ۹۰ روز کاری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *