اخبار اقتصادی

آیا خرید گوشی آیفون ۱۴ پرومکس در ایران به صرفه است؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ آمار اولیه نشان می‌دهد فروش آیفون ۱۴ در سه روز اول عرضه در بازار چین، کمتر از آیفون ۱۳ بوده است. تحلیلگران انتظار دارند آیفون ۱۴ در بازار قوی‌تر از نسل قبل ظاهر شود اما اینطور نبوده و کارشناسان آن را به صرفه نمی دانند.

میزان استقبال افراد از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴ در روزهای نخست عرضه، کمتر از خانواده‌ی آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ بوده است.

یک مؤسسه ی سرمایه گذاری در چین ادعا می‌کند اپل در سه روز اول عرضه‌ی آیفون ۱۴ توانسته است ۹۸۷٬۰۰۰ دستگاه از گوشی‌های این خانواده را بفروشد. این در حالی است که فروش خانواده‌ی آیفون ۱۳ در فاصله‌ی سه روز پس از آغاز عرضه، ۱۱ درصد بیشتر بود.

افت ۱۱ درصدی فروش آیفون در سه روز اول عرضه اتفاقی نادر است، به‌خصوص با در نظر گرفتن این حقیقت که در سال اخیر با وجود افت فروش محصولات گوشی‌سازان چینی، آیفون همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کرد.

آمار منتشرشده از سوی Jefferies نشان می‌دهد که احتمالاً فروش آیفون ۱۴ کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه خواهد بود.

حجم عرضه‌ی گوشی در بازار چین به میزان تقریباً یک‌سوم کاهش یافت و به ۱۹٫۱ میلیون دستگاه رسید.

در حال حاضر عمده‌ی محصولات اپل در کارخانه‌هایی که در کشور چین فعال هستند ساخته می‌شوند. سه هفته پس از عرضه‌ی آیفون ۱۴، اپل مونتاژ گوشی‌های این خانواده را در هند شروع کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *