ارز دیجیتال

ریزش دوباره قیمت اتریوم در اولین هفته به روز رسانی

به گزارش دیلی اکسچنج؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم تا امروز در اولین هفته به روز رسانی شاهد چهارمین هفته متوالی خروج سرمایه و ریزش دوباره بودند. 

ارزش سرمایه خارج‌شده از این صندوق‌ها در هفتهٔ منتهی به این تاریخ، بیش از ۱۵.۴میلیون دلار بوده است. 

به این وجود با به‌روزرسانی مرج (Merge)‌ و تغییر سازوکار شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، مطمئناً مصرف انرژی و میزان تولید آلودگی‌های زیست‌محیطی بلاک چین این ارز دیجیتال، تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

در مقابل،‌ پس از ورود ۱۷.۴میلیون دلار پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین، روند ۵ هفته‌ای خروج سرمایه از این صندوق‌ها شکسته شد.

 با این حال، در سیستم پولی کنونی اتریوم، برای اینکه اتر به یک دارایی ضدتورمی تبدیل شود، لازم است کارمزد تراکنش‌ها بیشتر از ارقام فعلی باشد.

با ادغام یا همان مِرج لایه اجماع و لایه اجرایی اتریوم که پیش‌تر ماینرها در آن فعالیت داشتند، توزیع پاداش میان استخراج‌کنندگان متوقف شد؛ این یعنی پس از مرج سرعت عرضه اترهای جدید در بازار، ۸۹.۴درصد کاهش یافته است.

حتی اگر عرضه اتریوم در این روزهای پس از مرج همچنان به افزایش خود ادامه دهد، سرعت عرضه واحدهای جدید در این شبکه، به میزان قابل‌توجه و تأثیرگذاری کمتر شده است. 

بدون تغییر سازوکار اتریوم به اثبات سهام، عرضه اتریوم از روز پنجشنبه تاکنون به‌جای ۱٬۹۱۰ واحد، ۳۷٬۱۶۹ واحد افزایش یافته بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *