اخبار اقتصادی

کنترل تورم با استخراج رمزارز؛ پول جدید ایران چه زمانی وارد بازار می شود؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ رئیس بانک مرکزی از تغییر سیاست های مالی و پولی جدید خبر داد و تصمیماتی مبنی بر به‌کارگیری آزمایشی رمز ریال در بانک‌های ملی و ملت صورت گرفته که در دست اجراست.

رئیس‌کل بانک مرکزی آخرین گفتگوی خود گفت: در بحث رمز ریال وظایف خودمان را در بانک مرکزی انجام داده‌ ایم و الباقی در حوزه وزارت صمت است تا رمز ارز استخراج‌ شده در یک سامانه قابل استفاده برای واردات کالا باشد.

علی صالح آبادی در همایش سیاست‌ های پولی و بانکی اظهار کرد: کمیته‌ های نقدینگی، پایه پولی و اصلاح نظام بانکی در ساختار بانک مرکزی با ریاست قائم مقام بانک مرکزی تشکیل شده است و جلسات آن برگزار می‌شود. در حوزه کنترل تورم سیاست‌های خوبی پیش‌بینی شده است و در حال گفت‌وگو با هیات دولت هستیم.

به زودی اوراق ارزی به زودی منتشر می‌کنیم که هم به این وسیله ارز را از بازار جمع‌آوری کنیم و هم سود و بازپرداخت آن به شکل ارزی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین یکی از سیاست‌های کنترل تورم را کاهش استقراض دولت از بانک مرکزی دانست که به عنوان یک خط قرمز به شمار می‌رود و گفت: یکی دیگر از سیاست‌ها اصلاح ساختار حکمرانی بانک مرکزی و اصلاح ساختار بانک‌ها و بانک مرکزی به شمار می‌رود.

وی محورهای اصلاح نظام بانکی و سیاست‌های پولی را نام برد و گفت: اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و نظام بانکی یکی از محورهای لازم برای نظام بانکی است که تکالیف بودجه‌ای یکی از موضوعات مهم در این زمینه است.

صالح آبادی درباره حکمرانی ریال نیز بیان داشت:‌ حکمرانی ریال به معنی افزایش شفافیت در اقتصاد است تا منابع مالی به سمت فعالیت‌ های مولد هدایت شود باید با کمک مشوق‌ ها سرمایه‌ ها را به سمت فعالیت‌ های تولیدی هدایت کنیم تا رشد اقتصادی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *